Hetkeolukorrast
- Riguldi mõisa kompleksi kuuluvad hooned ja park kuuluvad meie koolile alates 18.05.1967.a. selle aja jooksul on neid hooneid kasutatud vaimse puudega õpilaste töö- ja puhkelaagriteks ning põhikooli lihtsustatud õppekavas sisalduva tööpraktika läbiviimiseks. Viimastel aastatel oleme õpilased viinud looduslähedase ja iseseisvaks eluks ettevalmistuse õppetegevuse läbiviimiseks Riguldisse kevadel aprillis ja mais ning sügisel septembris ja oktoobris. Tööpraktika vanematele klassidele (15 tundi nädalas) on toimunud juunikuu esimesel poolel. Meil on rajatud kooliaed ja tegeleme muinsuskaitse aluse pargi korrastamisega. Suviti oleme korraldanud projektipõhiseid töö- ja puhkelaagreid vaimupuudega õpilastele.
- Oleme eelarveliste vahendite nappuse tõttu planeerinud töid teostada renoveerimisel põhiliselt projektide põhiselt ja meie kooli lapsevanemate initsiatiivil loodud MTÜ „Meie lapsed“ abil. I etapp oli projekti esitamine Muinsuskaitseametile projekteerimiseks raha saamiseks. Esimeses järgus kiideti meie projekt heaks ja alustati projekteerimistöödega. II etapp lõppes projekti valmimisega (Muinsuskaitseamet eraldas 60000.-). Mööbel on saadud humanitaarabina Saksamaalt ja Rootsist.
RIGULDI MÕISA KASUTAMINE
Tallinna
I Internaatkool kasutab Riguldi mõisakompleksi alates 1967.a. laagrite
korraldamisel ja suvebaasina.
Kasutamine
on mittetulunduslikel eesmärkidel ja
kasutaja oleks meie õpilane või kooliga seotud tegevus.
Suvisel
ajal on kasutatud järgmiselt :
2005
– Tallinna I IK – Tallinna I Internaatkooli õpilased
2006
– Tallinna I IK – Tallinna Lastekodu – Laagna Lasteaed Põhikool
2007
– Tallinna I IK – Tallinna Lastekodu - Laagna Lasteaed Põhikool
2008
– MTÜ Lõvisüda, Tallinna I Ik, Tallinna Lastekodu
2009
– MTÜ Meie lapsed – Tallinna I IK õpilased
2010-MTÜ
Meie lapsed- Tallinna I Internaatkool- Lasnamäe Lastekodu
2011-
MTÜ Meie lapsed- Tallinna I Internaatkool- Lasnamäe Lastekodu-Õpilasmaleva
rühmad
Kasutuse eesmärgid:
- Riguldi mõisa kompleksi on õpilastele vaja väljaõppe vaasina eluks toimetuleku õppe korraldamiseks. Õpilastele saab organiseerida õppetööd ja töökasvatust väljaspool igapäevaseid kooliruume. Ainevaldkonnad, milles on võimalik erivajadustega lastele korraldada õppekasvatustööd on :
-
Loodusõpetus
-
Orienteerumisained
-
Kokandus
-
Kodu
kaunistamine
-
Aiatöö
-
Ümbruse
korrastus
-
Töökasvatus
-
Toimetuleku
õpetus
-
Hügieeni
nõuetele vastav käitumine
-
Suhtlemine
eakaaslastega ja teistega arvestamine
-
Kehakultuur
-
matkatarkused
- 2 Erivajadustega lapsed vajavad kindlasti töö- ja puhkelaagri võimalust kompetentse personali järelevalve all. Raske on spetsiifiliste arengu- ja tervisehäiretega laste kaasamine tavalistesse puhkelaagritesse, kus on eesmärgid ja päevakava teised. Iga-aastast kasutamist on leidnud suvelaager lastekodudes elavatele erivajadustega lastele.
- 3. Kasutamise aeg on olnud suvine koolivaheaeg, õppeaasta I veerand ja IV veerand õues õppe laagritena ja praktika läbiviimise kohana.
- 4. Õpetajate täiendkoolituste läbiviimiseks
SWOT analüüs
Sisemised tugevused (S)
|
Sisemised nõrkused (W)
|
1.Asukoht
keset suhteliselt puutumatut loodust
|
1.Kauge
asukoha tõttu seni mitte pidevalt kasutust leidnud
|
2.Läheduses
marja- ja seenemetsad
|
2.Kauge
asukoha tõttu vajab pidevalt koha peal elavat valvurit ja korrashoidjat
|
3.Läheduses
mererand
|
3.Korrashoid
nõuab palju ressurssi
|
4.Piisavalt
suur krunt, et võimaldada erinevaid tegevusi õues, kaasaarvatud
köögiviljakasvatus
|
4.Lähedalasuv
rand on kivine, ujumisrand kaugemal
|
5.Suurest
teest piisavalt kaugel ja üsna privaatne, läheduses vaid üks naaber
|
5.Territoorium
vaid osaliselt korrastatud
|
6.Suur
maja, kuhu mahub korraga üritusel või laagris osalema kümneid inimesi
|
6.Puudub
süsteemne ja mõtestatud köögiviljakasvatus
|
7.Vanaaegne
maja, mis annab seal käijatele aimu endiste aegade kohta
|
7.Puudub
puuvilja- ja marjaaed
|
8.Maja
on enam-vähem kasutuskõlblikus seisundis, tubades on mööbel
|
8.Maja
on ahjuküttega, talvel külm ja amortiseerunud. Kogu hoone vajaks remonti
|
9.Esmased
tualeti- ja pesemisvõimalused olemas
|
9.Kogu
krunt ei ole piisavalt kindla piirdega suletud
|
10.Sauna
olemasolu
|
10.Maja
ligiduses asub tiik
|
11.Annab
lastele ja kooli töötajatele võimaluse viibida looduses, tugevdab sidet
loodusega ja võimaldab viia teadmisi loodusest õpilasteni praktilisemal ja
konkreetsemal viisil
|
11.Usaldusväärse
ja kompetentse personali leidmine keerukas
|
12.Võimaldab
praktiseerida õpilastel mitmeid töid ja tegevusi, mis ei ole linnas õppides
võimalikud
|
12.Transport
Tallinnast Riguldisse on pika vahemaa tõttu kallis.
|
13.Arendab
õpilaste iseseisva toimetuleku oskust, kuna tuleb viibida mitu päeva kodust
eemal
|
13.Puuduvad
kaasaegsed toiduvalmistamise võimalused
|
14.Pakub
mõtestatud ja eesmärgipärast, kuid puhkamist võimaldavat tegevust suviseks
koolivaheajaks, võimaldades vanematele vahel hädavajalikku vaba aega
|
14.Pesemisvõimalused
ei ole kuigi head.
|
15.Suurendab
õpilastes oma kooli tunnet läbi ühiste laagrite, tegevuste ja vaba aja
veetmise
|
15.
Kaupluse ja arstiabi kaugus
|
16.Suurendab
ka töötajates oma kooli tunnet, kui saab viibida seal nii koos õpilastega kui
oma puhkust veetes
|
|
17.Välja
on kujunenud regulaarne õppepraktikate läbiviimise traditsioon kevadel ja
sügisel
|
|
18.Koolil
on oma transpordivahendid
|
|
19.Kooli
töötajad on väljaõppe saanud laagrikasvatajad
|
|
20.Kooli
töötajatel on piisavalt kogemusi praktikate ja laagrite läbiviimisel Riguldis
|
|
21. SA toel Maarjaküla taolise kodu ehitamise
võimalus
|
|
Välised võimalused (O)
|
Välised ohud (T)
|
1.Pakkuda
laagriteenust erivajadustega lastele teistest asutustest.
|
1.Asukoht
kaugel Tallinnast, klientide jaoks kohaletulek kauge ja kallis
|
2.Üürida
välja ruume koolituste, seminaride, laagrite
ja teiste ürituste läbiviimiseks
|
2.Mõisa
renoveerimiseks ressursside leidmine keeruline, renoveerimine kallis
-muinsuskaitse
|
3.Pakkuda
praktikavõimalust üliõpilastele aia kujundamisel ja rajamisel
|
3.Kui
mõis kallilt renoveerida siis võib-olla ei jää tulusamate tegevuste kõrvalt
palju aega oma õpilastele mõisa kasutamiseks.
|
4.Kasutada
vabatahtlike abi nii aia kui maja juures vajalikel töödel
|
4.Talvel
on mõisale ligipääs keeruline.
|
5.Kasutada
lapsevanemate abi nii aia kui maja juures avajalikel töödel
|
5.Omaniku
muutus
|
6.Teha
koostööd kohaliku kogukonnaga, pakkudes neile võimalust vastutasuks
vajalikele töödele kasutada kokkulepitud tingimustel mõisa ruume.
|
6.Vähene
rahastatus ei anna kindlustunnet
|
7.Osaleda
projektikonkurssidel, et leida võimalusi Riguldi arendamiseks
|
|
8.Kui
on vabu aegu pakkude ruume üürile ka teistele Läänemaa koolidele oma ürituste
läbiviimiseks.
|
|
9.Luua
Riguldisse koolivaheaegadel toimiv vaba aja ja teraapiakeskus.
|
|
10.Pakkuda
oma töötajatele võimalust kasutada odavalt Riguldi ruume.
|
|
11.Projektitoetuste
taotlemine
|
Eesmärgid
- Erinevate projektide ja taotluste kirjutamine raha saamiseks remonttöödeks
- Köögivilja, marja ja puuviljaaia rajamine
- Erinevate üliõpilaste ja vabatahtlike kaasamine (Räpina aianduskool – aia planeerimiseks jne)
- Aastaringselt erinevatele sihtgruppidele laagrite, koolituste, ürituste korraldamine
- Õpilastele aastaringselt õuesõppe korraldamine
- Reklaamida ja tutvustada võimalusi Riguldi mõisa kasutamiseks (lastevanemad, õpetajad jne)
- Maarjaküla taolise kodu ehitamine
- Koostöö arendamine Läänemaa Noarootsi vallaga